Üst Slider

» » 2015 YGS, LYS, Sınavlara Hazırlık ve Üniversite Bölümleri İle İlgili Tüm Sorularınızı Bekliyoruz

2012'den beri YGS ve LYS sürecinde DERSHANECİ.NET tüm sorularınıza ayrıntılı cevaplar verdi.  Son 3 yılda üniversite yolunda 20 bini aşkın soruya cevap verdik. Üniversiteye yerleştirmede isabetli karar almanız için elimizden geleni yaptık.
2015 üniversite sürecinde de her türlü sorunuza cevap vermeye devam edeceğiz. Sorularınız için sadece bu sayfayı kullanınız.
Sorularınıza cevap verebilmemiz için sizden sadece şunları istiyoruz:


1.FACEBOOK BEĞEN SAYFAMIZI TIKLAYIN
2. MUTLAKA ADINIZI VE ŞEHRİNİZİ YAZINIZ
3. BAŞLIKTA YER ALAN KONULAR VEYA AKLINIUZA TAKILAN HERHANGİ BİR KONUDAKİ SORUNUZU YAZINIZ

Sorularınızı aşağıda yer alan YORUM GÖNDER kısmına yazınız. Cevapları kolaylıkla takip etmek sayfayı SIK KULLANILANLARA ekleyiniz.

okulsoru

«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

45 yorum:

  1. NESLİHAN,K.MARAŞ
    bölümüm tm boğaziçi uluslararası ilişkileri istiyorum 480 puan bense okuldan 53 puan alıyorum sınavdan ygsde 400 lys 430 yaparsam geliyor netlerim ygs türkçe 32.5 mat 15 sosyal 29 fen 10 ygsden 400 yapmak için hangi derslerden netlerimi kaça çıkarmalıyım söylermisiniz ayrıca fen çalışıyorum sınavdada max 20 yapabilirim bunuda hesaba katarak ygs de 400 almam için hangi derslerden netlerim kaç olmalı tam olarak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NESLİHAN:
      Eğer YGS'de netlerin bu şekilde olursa kazanman için LYS de fule yakın yapmalısın. Yapman gereken en önemli şey mat netlerini arttırman. İstediğin bölümün puanı oldukça yüksek olduğu için mat netlerinin de iyi olması gerekir.

      Sil
  2. Betül
    hacettepe ftr istiyorum ygs de ve lysde her dersten kac net yapmam gerekiyor acaba yardimci olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BETÜL:
      YGS 25 türkçe, 35 mat, 25 sos, 30 fen
      LYS 40 mat 20 geo 20 fizik 25 kimya 25 biyoloji

      Sil
  3. Ahmet
    Bölüm sayısal
    Hocam Cumhuriyet Üniversitesi Mimarlık için YGS'den en az kaç net almalıyım?
    Netlerin derslere dağılımı nasıl olmalı? Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AHMET:
      YGS 25 türkçe 30 mat 15 sos 20 fen
      LYS 30 mat 15 geo 15 fiz 20 kimya 15 biyoloji

      Sil
  4. Merhaba hocam
    Sibel
    zaman denemelerinde t 28-30 mat 10-15 sosyal 25-23 arasinda yapiyorum en fazla 65 net yaptim tm ogrencisiyim, hukuk istiyorum.Okuldan 45 puan gelecek.Marmara ve Sakarya hukuk icin kac net yapmam gerekli.
    Simdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SİBEL:
      Yaklaşık olarak 120-130 net yapmalısın

      Sil
  5. Hocam merhaba ben feyza dershane denemelerinde ygs 4 den yaklaşık 305 civarı net yapıyorum eskişehir anadolu üniversitesi zihin engelliler öğretmenliği için kaç net arttırmalıyım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. FEYZA:
      Yaklaşık olarak 20-25 net arttırmalısın

      Sil
  6. Hocam Merhabalar, ben Şule ygs2 den 300 puan ve mf3den 300 civarında puan yapmam için hangi derslerden kaç net yapmam gerekiyor şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ŞULE;
      Ham puan için YGS 20 mat, 25 fen, 20 türkçe, 10 sos
      LYS 25 mat, 15 geo, 15 fizik, 15 kimya 20 biyo

      Sil
  7. hocam ben yıldız ygs lys kaç netle inönü ünüversitesi edebiyat bölümü istemediğim bir bölüm ama size zahmet söylermisiniz ygs ve lys yukarıdakiahmet arkadasa açıkladğnz gibi okulumdan 41 puan geliyor ?bu arada ygs netim 45

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YILDIZ;
      YGS 25 türkçe, 20 sosyal
      LYS 35 edebiyat, 10 coğ1, 25 tarih, 10 coğ2, 15 felsfe

      Sil
  8. merhaba ben rojbin istanbul boğaziçi üniversitesinde diş hekimliği istiyorum kaç net yapmalıym hangi dersten kaç soru yapmalıyım şimdiden teşekürler

    YanıtlaSil
  9. Merhaba ben betül,tıp istiyorum ygsden yaklasık 120 net kadar yapabilirim,lysden neyden ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BETÜL:
      En düşük tıp için YGS'de 120 net yapıyorsan LYS'den 135-140 net yapnmalısın

      Sil
    2. Merhaba hocam ben Ali Duran
      Malatya İnönü Üniversitesi zihinsel engelliler öğretmenliği bolumunu istiyorum okul bana 48 ham puan verdi nu sene yerleştiğim için yarısı kırılıyo ygs de en az kaç net yapmalıyım ki bu bolumu kazanabileyim. Fen bölümü hariç onu çözmüyorum

      Sil
    3. ALİ:
      85 civarında net yapmalısın

      Sil
    4. peki 35 türkçe 35 sosyal 10 matematik yapıyorum denemelerde gelir mi acaba inönü zihinsel engelliler okul puanı 48 yarısı gitti 24 kalıyo bununla birlikte

      Sil
    5. ALİ:
      Yaklaşık hesapla bu şekilde o0luyor

      Sil
  10. hocam kübilay sözelciyim avantajımz yok meslek sayımız sınırlı yerleşsekte iş yok ünüversiteden sonra bos yani sözel bölümden okumak sayısaldan düşünüyorum meslek cook yerlesme kolay iş imkanı cok iyi mass iyi insaat mühendisliği düşünüyorum en düşük kaçnet ygs lys saolun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KUBİLAY;
      Bazı alanlar dışında mezun olur olmaz iş bulunmuyor. Kendini yetiştirdikten sonra bir çok alanda iş bulursun. 265 puana kadar inşaat mühendsiliği var. 60 YGS 50 LYS yaparsan kazanırsın

      Sil
  11. Hocam mrb.Ben cenk. Benim size başka bir sorum olacaktı. Ben tarih bölümü ikinci sınıf öğrencisiyim ve seneye beşinci yarıyılda sanat tarihi bölümünde çift anadal yapmayı düşünüyorum.Hocam benim merak ettiğim konu şu: Acaba bunu başka bir üniversitede yapma gibi bir hakkımız var mı? yani başka bir üniversiteye bunun için başvurma gibi bir olanağımız bulunmakta mı? iyi çalışmalar hocam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CENK:
      Aynı anda başka bir müniversitede çift anadal yapılması zor görünüyor. Belki özel üniversiteler yapabilir

      Sil
  12. Merhabalar hocam ben ozlem tmden sinava giricem istanbul yada marmara hukuk istiyorum fakat puanim yariya dusecek ygs de 50.000 li bi siralama yapsam lys de one cekebilir miyim ygs ve lysden kacar net ve puan yapmaliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÖZLEM:
      YGS'den 110 LYS'den 130 net civarında yapmalısın. İlk 50 bin için türkçe. matematik ve sosyalden 35 er net yapman gerekir.

      Sil
  13. Hocam ben ayse hacettepe felsefe istiyorum ygs 50-55 net arası yapıyorum mat2 türkçe30 sosyal19 genelde mat kötü ve lys de hangi dersten kaç net yapsam hacettepe felsefe kazanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYŞE:
      YGS 50-55 LYS 70-75 NET YAPAMALISIN.

      Sil
    2. Ayse Çok sağolun peki lys için edeb 50 çoğ 10yapsam ygs de de 50-55 arası çıkan ham puana okul puana okuldan 40 puan gelse yeter mi yoksa netleri hangi dersten arttırmalıyım

      Sil
    3. AYŞE:
      LYS maematikte 20-25 arası matematik yapmalısın. YGS'de de mutlaka matematik yapmalısın

      Sil
  14. Adim beyza . okul oncesi ogretmenligi istiyorum.60-65 arasi yapiyorum okul75 puan verecek kazanabilir miyim hocam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEYZA:
      Net sayılarını 15-20 civarında arttırmalısın

      Sil
  15. hocam ygs net=40 okul puan 41. lys kaç net gerekli ki 2.öğretim antep olsn

    YanıtlaSil
  16. hocam ben cengiz.pdr istiyorum.pdr nin önü kapandı mı? Tercih edilir mi? cevaplarsanız memnun olurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KADİR:
      Eğer daha yüksek bir hedefin yoksa öğretmenlik olarak en iyi bölümlerin bşında PDR geliyor. Tercih etmeni öneririm

      Sil
  17. Merhaba hocam ben İBRAHİM inonu universtesi zihinsel engelliler bolumunu kazanmak için hangi dersten kaç net yapmam lazım okul puanım 24 (yarısı kırıldığı için bu kaldı)

    YanıtlaSil
  18. hocam ben emre.TM öğrencisiyim ve sosyal hizmet ya da pdr den birini seçmek istiyorum sizce hangisini seçmeliyim? hangisinin önü daha açık gözüküyor? Pdr nin 4 yıl sonraki atamaları nasıl olur?şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EMRE:
      Kesinlikle PDR seçmelisin. PDR ihtiyacı her zaman olacaktır

      Sil
  19. Hocam s.a ben berk Acık ogretım Okumak ıstıyordum Bazı Yerlerde 140 puan alan herkez bı yere yerlesır dıyolar bazı ınsanları goruyorum 180 aldım yerlesemedım dıyor acaba ne kadar dogrudur bu bılgı
    Acık ogretımden 140 ustu alsam yerlesebılırmıyım bı bolume

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BERK:
      AÖF 2 yıllık bölümler için 140 puan, AÖF 4 yıllık bölümler için 180 puan almanız gerekmektedir.

      Sil
  20. Merhaba hocam ben irem ışık ygsden 290.463 aldım Eskişehir rus dili ve Edebiyatı Bölümü için lysde kaç net yapmam gerekir?

    YanıtlaSil

LÜTFEN YORUMLARA ADINIZI YAZINIZ.AKSİ TAKDİRDE SORULARINIZA CEVAP YAZILMAYACAKTIR

YGS-LYS SORGULAMA