Üst Slider

» » » Türkçe Öğretmenliğini Kazanmak İçin YGS ve LYS’de Kaç Net Yapmak Gerekir?

Sözel alanda son yıllrda en çok tercih edilen bölümlerin başında gelmektedir. Atanma şansı açısında en iyi ilk 5 branş arasında yer almaktadır. 4 yıllık olan bölüm mesunşları ortaokullarda öğretmenlik yapmaktalar. TS-2 pan türünde öğrenci alan türkçe öğretmenliği için YGS'de türkçe ve sosyal, LYS'de LYS-3 testinde yer alan edebiyat ve coğrafya ile LYS-4'te  yer alan tarih,coğrafya,feslsefe ve din kültürü testlerini yapmak gerekir. Devlet üniversitelerinde en yüksek puan 437 ile Marmara, en düşük 385 puanla Kafkas üniversitesine ait.

Şimdi en yüksek ve en düşük puana göre yaklaşık kaç net yapmak gerektiğini hesaplayalım. Okul puanını da 45 olarak alıyoruz:

Marmara TS-2 437 puan için:
YGS: 
Türkçe:          35
Matematik:      5
Sosyal:           25

LYS
LYS-3
Edebiyat:      40
Coğrafya      15

LYS-4
Tarih:              40
Coğrafya:        10
Felsefe:           15
Din Kültürü:     5

Kafkas Üniversitesi TS-2 375 puan için:
Türkçe:           30
Matematik:       0
Sosyal:           20

LYS
LYS-3
Edebiyat:      35
Coğrafya      10

LYS-4
Tarih:              30
Coğrafya:        10
Felsefe:           10
Din Kültürü:     5
 BURHAN DEMİR/ ÜNİVERSİTE YOLUNDA DEV ADIMLAR

okulsoru

«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

9 yorum:

  1. Peki okul puansız kaç net yapmalıyız. hepimize kırk bes gelmiyor çünkü. 18 puan için kaç net yapmalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KÜBRA:
      Yukarıdaki hesaplama bir önceki yıla ait. okul puanın düşükse YGS de 60 ve üstü LYS de 110 civarı yapman kazanmanı sağlar. Üniversitesine göre de değişir

      Sil
  2. Okul puanım 57 denemelerde 75net civarı yapıyorum. Matematiğm kötü en fazla 9net yapabiliyorum matematik ten. Türkçe öğretmenliği istiyorum. Sizce bu yıl ki sisteme göre yeterli olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SELCAN YILDIZ:
      Eğer üniversite fark etmez dersen yeterli olur

      Sil
    2. Akdeniz üniversitesi nde okuma durumum var. Burda yaşıyorum başka biyere gitmek istemiyorum?olurmu

      Sil
  3. Okul puanım 57. Denemelerde 75net civarı yapıyorum. Matematik en fazla 9net geliyo. Türkçe öğretmenliği istiyorum. Bu seneki sisteme göre yeterli olurmu?

    YanıtlaSil
  4. Akdeniz üniversitesi istiyorum. Daha doğrusu imkanlar gereği burda okumam lazım. ?

    YanıtlaSil
  5. Sinif ogretmenligi istiyorum okul puanim 66 , ygs denemelerinde 45-50 net yapabiliyorum kazanabilirmiyim

    YanıtlaSil

LÜTFEN YORUMLARA ADINIZI YAZINIZ.AKSİ TAKDİRDE SORULARINIZA CEVAP YAZILMAYACAKTIR

YGS-LYS SORGULAMA