Türkçe’nin 28’inci ve fizik testinin 9’uncu sorusunun iptal edilmesi gerektiği iddiasından sonra, dün de başka hatalı sorular olduğu ileri sürüldü. Kültür Temel Liseleri Fizik Bölüm Başkanı Mustafa Çavuş, fizik testindeki 9’uncu sorunun yanı sıra 7’nci sorunun da hatalı olduğunu iddia etti. Çavuş, 7’nci soruda hız ve potansiyel enerji kavramlarında hata olduğunu söyledi. Aynı kurumun Coğrafya Bölüm Başkanı Metin Taşkın, bu testteki 21’inci sorunun çelişkili olduğunu, cevabının ‘D’ değil ‘C’ seçeneği olduğunu iddia etti. Uğur Okulları Akademik Kurul Matematik Üyesi Nilda Kiraz, matematik testinde 15’inci fonksiyon sorusunun bileşke kuralı tanımına aykırı hazırlandığı için bilimsel hata içerdiğini; 30’uncu soruda da anlatım eksikliği olduğu için farklı cevaplara gidilebildiğini savundu.
****************************************************************
YGS
sorularını Hürriyet için değerlendiren uzmanlar, din kültürü ve ahlak
bilgisi sorularının öğrencileri zorladığını, matematiğin uzun metinli
olduğunu, Türkçe sorularının metninin kısaldığını söylediler. Uzmanlar;
Türkçe testinde 28’inci sorunun iki cevap şıkkı bulunduğunu, fizikte de
soru kökünde ve cevap anahtarında hata olduğu için bu soruların iptal
edilmesi gerektiğini belirttiler. Felsefe testindeki 32’nci sorunun
doğru olarak verilen E yanıtının yanlış olduğunu iddia eden uzmanlar,
doğru yanıtın B olması gerektiğini vurguladılar.
Fen Bilimleri Temel Liseleri Bölüm Başkanları’nın sorularla ilgili yorumu şöyle:
Türkçe:
Son yıllara göre daha güncel bir dil ve bakış açısıyla yazılmış
metinlerden oluşturulmuş. Her seviyedeki öğrencinin çözebileceği; kolay,
orta ve zor sorular var. Genellikle öğrencilerin şikâyet ettiği uzun
soruların sayısı azaltılmış. Dil bilgisi sorularının sayısındaki azalma,
ALES tarzı soruların sayısındaki artış sürüyor. İki yıl aradan sonra
yeniden “anlatım bozukluğu” sorusu çıkmış. Ancak basın kopyasındaki
28’inci sorunun cevabı tatmin edici değil. ÖSYM’nin, ölçme değeri
olmayan bu soruyu iptal etmesi beklenebilir. Çünkü, doğru cevap olarak
açıklanan “E” şıkkı ile “D” şıkkı da sorunun yanıtı olabilir. Bu da
sorun yaşatabilir.
Matematik: 40 matematik sorusunun 7’si geometri, 33’ü matematik konularıyla ilgili. Müfredat dışı soru yok. Sorular 2015 YGS
matematik sorularına benzer biçimde düzenlenmiş. Son yıllarda olduğu
gibi uzun metinli ve öğrencinin muhakeme gücünü ölçen problem sorularına
yer verilmiş. Müfredata hâkim olan öğrencilerin fazla zorlanmadan
çözebileceği sorular.
Geometri: Soru
dağılımı geçmiş yıllarda alışık olduğumuz biçimde. Her seviyeden
öğrenciye hitap eden, zorluk dereceleri farklılık gösteren bir sınav.
Geometri soru sayısının 8’den 7’ye indiği görülüyor. Sürpriz
sayılabilecek bir soru yok. Bilinçli çalışan öğrenciyi yormayacak bir
sınav olmuş.
Kimya: Müfredata uygun, zorluk derecesi yüksek olmayan, bilgiye dayalı sorulardan oluşuyor. Karışımların ayrılması ile ilgili 26’ncı sorunun birincil öncülünde damıtma değil, ayrımsal damıtma denmesi daha uygun olurdu.
Kimya: Müfredata uygun, zorluk derecesi yüksek olmayan, bilgiye dayalı sorulardan oluşuyor. Karışımların ayrılması ile ilgili 26’ncı sorunun birincil öncülünde damıtma değil, ayrımsal damıtma denmesi daha uygun olurdu.
Fizik: Isı
sıcaklık ile ilgili 9’uncu soruda soru kökünün “doğrudur” şeklinde
verilmesi 3’üncü yargıda verilen bilginin yalnız maddelerin kütleleri
düşünülerek oluşturulması ve öz ısılarının önemsenmemesi açısından
üçüncü yargının soru cümlesinin “doğru olabilir” veya “kesinlikle
doğrudur” şeklinde yöneltilmesi gerekiyor. Bu durumda doğru seçenek
olarak ÖSYM “E” şıkkını vermiş, ama doğru yanıt “B” olmalı. Soru
cümlesinin de düzeltilmesi gerekiyor. Bu nedenle bu sorunun da iptal
edilmesi şart.
Biyoloji: Soruların
konulara göre dağılımı ve içeriği müfredata uygunluk gösteriyor. Sorular
kısa, ifadeleri net ve zorluk dereceleri orta güçlükte. 2016 YGS
Biyoloji sorularının geçmiş yıllara göre zorluk derecesinin daha düşük
olduğu söylenebilir.
Tarih: Soruların
konulara dağılımı geçmiş yıllara benzerlik gösteriyor. 9 ve 10’uncu
sınıf konularıyla ilgili sorular yoruma dayalı, kolaylıkla yapılabilecek
tipte sorular.
İnkılap Tarihi: Sorular
daha bilgiye dayalı. Temel bilgileri oturmuş öğrencilerin yapabileceği,
ancak temel bilgileri eksik öğrencilerin zorlanabileceği sorular.
Özellikle “Mustafa Kemal’in sine-i millete dönmek olarak nitelendirdiği
gelişme” şeklindeki soru, şıklarda çeldiriciliği güçlü, ayırt ediciliği
zor bir soru.
Coğrafya: 9 ve 10’uncu
sınıf müfredatından eşit sayıda sorular var, konulara dağılımı dengeli.
Öğrencilerin bilgi birikiminin ölçüldüğü birkaç soru dışında genel
olarak zorluk derecesi yüksek olmayan bir sınav.
Felsefe:
Sorular tüm müfredatı kapsıyor. Ancak öğrenciyi ezbere yönelten, daha
çok kavram bilgisi gerektiren sorular var. Bu açıdan sınavın zor olduğu
söylenebilir. Cevap anahtarında 32’nci sorunun yanıtı “E” olarak
görünüyor. Oysa yanıt B olmalı. Çünkü paragraf kişiyi ahlaken sorumlu
tutabilmek için onun özgü olması gerektiğini anlatıyor. Soru kökü ise
anlayışı dile getiren felsefi görüşü soruyor. Bu görüş
“indeterminizm”dir. Yanıt B olmalı.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi: Bilgiye dayalı, müfredat dışı bir soru yok. Soruların geçmiş yıllara göre zorluk derecesi yüksek ve kavram bilgisi sorgulanmış.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi: Bilgiye dayalı, müfredat dışı bir soru yok. Soruların geçmiş yıllara göre zorluk derecesi yüksek ve kavram bilgisi sorgulanmış.
SINAVA YATARAK GİRDİ
Karabük’ün
Safranbolu ilçesinde yaşayan ve 2.13 metrelik boyuyla ‘dünyanın 18 yaş
altı en uzun boylu kızı’ olarak Guinness Rekorlar Kitabı’na giren
Rumeysa Gelgi de Karabük Üniversitesi’nde sınava girdi. Gelgi, seçeceği
bölümle ilgili kesin bir karar vermediğini belirterek, “İlk defa üniversite
sınavına girdim. Uzanarak soruları cevaplandırmam gerekiyordu. ÖSYM,
bir yatak koymamıza ve soruları yatarak cevaplamama izin verdi” dedi.
35’inci deneyim
Samsun’un Bafra ilçesinde sınıf öğretmenliği yapan ve 3 üniversite mezunu 53 yaşındaki Adem Topçuoğlu, 35’inci kez üniversite sınavına girdi. Topçuoğlu, “5’inci üniversitemi seneye düşünüyorum. Turizm otelcilik, işletme fakültesi
ve otobüs şoförlüğü
bitirdim. Şu anda kamu yönetimi okuyorum, o da bitmek üzere” dedi.
35’inci deneyim
Samsun’un Bafra ilçesinde sınıf öğretmenliği yapan ve 3 üniversite mezunu 53 yaşındaki Adem Topçuoğlu, 35’inci kez üniversite sınavına girdi. Topçuoğlu, “5’inci üniversitemi seneye düşünüyorum. Turizm otelcilik, işletme fakültesi
ve otobüs şoförlüğü
bitirdim. Şu anda kamu yönetimi okuyorum, o da bitmek üzere” dedi.
ÖSYM: Soruları yayanlara yasal işlem yapılacak
ÖSYM,
Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) sona erdikten sonra sınav sorularının
sosyal medyada yer aldığı iddialarıyla ilgili bir açıklama yaptı.
Sosyal medyada soruları paylaşanlar hakkında yasal işlem başlatılacağı
belirtildi. Açıklamada 2016 YGS sonrası temel soru kitapçığı ve cevap
anahtarının, ÖSYM ile sözleşme yapan basın kuruluşlarına PDF formatında
verildiği kaydedilerek şöyle denildi:
SORU DİZİLİMİ AYNI
“2016
YGS sonrası Temel Soru Kitapçığı ve cevap anahtarı sözleşme yapan basın
kuruluşlarına PDF formatında verilmiştir. Sosyal medyada paylaşılan PDF
formatındaki sorular ile basın kuruşlarına verilen sorular aynı olup
soru dizilimlerine kadar aynıdır. Sosyal medya üzerinden telif hakkı
izni verilmeksizin bu soruları paylaşan hesaplar hakkında yasal işlem
tesis edilecek. Adaylarımızın bu türden YGS 2016’ya ilişkin çıkmış ve
çıkacak olan asılsız iddia ve ihbarlara itibar etmemelerini önemle rica
ederiz.”
Hiç yorum yok: