Üst Slider

» » » 12. Sınıf Öğrencileri YGS Öncesinde İzin veya Rapor Almak Zorunda mı?

Her yıl YGS ve LYS öncesinde 12. sınıf öğrencierinin izin yelaşı başlar. 2 yıl önce hariç MEB genel olarak 45 günlük izin hakkı veriyordu. Bu yıl ise Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin değişmesiyle 12.sınıfların bu telaşı da sona erdi. Yönetmelikte izinle ilgili şu hükümler yer alıyor:

MADDE 36
(5) Devamsızlık süresi özürsüz 10 günü, toplamda 45 günü aşan öğrenciler, ders puanları ne olursa olsun başarısız sayılır. Ancak kaynaştırma ve özel eğitim gerektiren öğrencilerin toplam devamsızlık süresi 60 gün olarak uygulanır. Devamsızlık nedeniyle başarısız sayılan ve öğrenim hakkı bulunan öğrenciler takip eden öğretim yılında okula devam ettirilir. Sınıf tekrarı hakkı bulunmayanların okulla ilişikleri kesilerek Açık Öğretim Lisesi veya Mesleki Açık Öğretim Lisesine gönderilir.
(7) Öğrencinin devamsızlık yaptığı süreye ilişkin özür belgesi veya yazılı veli beyanı, özür gününü takip eden en geç 5 iş günü içinde okul yönetimine verilir ve e-Okul sistemine işlenir. Zorunlu hallerde özür belgesinin teslim süresi okul yönetimince 20 iş gününü aşmamak üzere uzatılabilir.

Yukarıdaki maddede yer alan yazılı veli beyanı ibraesine göre velilerin yazılı dilekçeleri sonucu öğrenciye toplam 45 günü geçmemek şartıyla izin verilebiliyor. Bu yüzden de öğrencilerin rapor almasını gerektirecek durum ortadan kalkmış oluyor.  Rapor alınmış olsa bile 45 günlük devamsızlık süresi içinde sayılacaktır.
OKULSORU.COM/2014 YGS Yazı Serisi

okulsoru

«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

12 yorum:

  1. Yazılı ve uygulama olduğu günler veli isteği geçerli olmayacaktır şeklindeki bakanlık yazısı var. Yazılı olursa ne olacak acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HİÇ BİR OKUL SINAVA EN AZ 2 HAFTA KALA SINAV KOYMAZ. EĞER BÖYLE BİR OKUL VARSA YAPACAK BİR ŞEY YOK

      Sil
  2. Ben Ankara Siyasal Bilimler Kamu Yönetimini İstiyorum Minimum Kaç Net yapmam Gerek .?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YGS'de 80 LYS'DE 105-110 civarı net yeterli olur

      Sil
  3. Hamza Cağdaş29 Ocak 2015 23:55

    Merhaba hocam ben ygs de türkçeden 32 ile 35 mattan 20ile 25 sosyal 33 ile 35 arası fendende 5 net falan yapabiliyorum yaklaşık lys dede türkçe 47 50 mattan 28 33 coğrafya 20küsür geo 10 11net yapabileceğimi düşünüyorum bu netlere kaç puan gelir ve sizce tercih etmem gereken üni nersidir tm3ten tercih yapacağım hukuk takıntım yok hatta olmasa daha iyi olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HAMZA
      Ham puanların yaklaşık
      TM1: 372.670
      TM2: 385.156
      TM3: 393.078
      Hukuk olmak bir çok üniversite gelir. Önce bölüm sonra üniversiteyi belirlemilisin



      Sil
  4. Adım bekir, hocam ygsde herdersten 28 30 net yapıyorum denemelerde. Itüelktronik ve haberleşme müh için çabalayayım mı yoksa baska bir bölüm mü düşüneyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MUHAMMET;
      Her ders derken YGS'deki 4 testide mi kastediyorsun?

      Sil
  5. Evet hocam türkçe mat fen sosyal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MUHAMMED;
      Hedeflerinden vazgeçmememni öneririm. Yaklaşık 145-150 net civarı yapmalısın

      Sil
  6. Hocam lysde mi 150 net yapmalıyım ygsde mi

    YanıtlaSil

LÜTFEN YORUMLARA ADINIZI YAZINIZ.AKSİ TAKDİRDE SORULARINIZA CEVAP YAZILMAYACAKTIR

YGS-LYS SORGULAMA