Üst Slider

» » » » YGS Puanlarına Göre Öğrenci Alan Bölümler İçin Hangi Testten Kaç Net Yapmak Gerekir? (Puan Türlerine Göre Tüm Bölümler)

YGS-1, YGS-2, YGS-4, YGS-5 ve YGS-6 puan türlerinde öğrenci alan bölümlerin 2013’teki taban puanları ve bu puanlara ulaşmak için her testte yapılması gereken net sayılarını görebilirsiniz. Elbette akla ilk gelen soru, taban puanlarda hesaba katılan OBP’nin nasıl dikkate alındığı olacaktır. Hemen açıklayayım. Net sayıları hesaplanırken, diploma notunun 75 olduğu var sayılmıştır. Bu durumda adayların sınavda yaptıkları netlerle oluşan YGS puanına okuldan gelen destek 75*5*0.12 = 45 puan olur. Diploma notu 75’ten yüksek olan adaylar için gördüğünüz net sayılarında az da olsa bir indirim yapabilirsiniz. Diploma notunuz 75’ten düşükse tablalardaki netlerden daha fazla net yapmış olmanızı diliyorum. Değerli adaylar. Sınavınız iyi ya da kötü geçmiş olabilir. Ancak gerçekten öyle mi yoksa size mi öyle geliyor? Bunu ancak sınav sonuçları açıklanıp, Türkiye ortalamalarını görünce anlayabilirsiniz. Bu nedenle peşinen üzülmeden ya da sevinmeden disiplinle çalışmaya devam etmenizi öneririm.












okulsoru

«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

17 yorum:

  1. Adım mislina hocam bir sorum olacak YGS 3 295.290
    YGS 4 287.172 PUAN ALDIM LYS3 LYS4 GİRECEM İSTEDİĞİM YERLER
    BEYKENT ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI 374 AREL ÜNİVERSİTESİ 367 YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ 430 İSTİYOR LYS DE NE KADAR ALMAM VE NET ALMAM GEREKİR ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OKUL PUANIN 45 OLDUĞUNU DÜŞÜNÜRSEK YEDİTEPE İÇİN 140, BEYKENT VE AREL İÇİN 115 CİVARI NET YAPMALISIN

      Sil
  2. Adım hilal hocam. Ygs 5 puanım 273 siralamam 329bin.. Türkçeden 30 sosyalden 15 matematikten 10netim var.Samsun 19 mayıs veya katü pdr istiyorum. lysde yapmam gereken en az kaç net çok umutsuzum hiç böyle hayal etmemstim lütfen bi cevap verin:-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İSTEDİĞİN ÜNİVERSİTELER YAKLAŞIK 400 PUANLA ALMIŞ. BUNUN İÇİN LYS DE 115 NET YAPMALISIN

      Sil
    2. Hocam ben hilal. 115neti biraz daha acsanz . Matematikten-geometriden kaç edebiyat-coğrafyadan kac net yapmalıyım?:-/

      Sil
    3. 50 MAT+GEO 60 EDB+COĞ GİBİ

      Sil
  3. Sağolun hocam çok tesekkur ederim :/

    YanıtlaSil
  4. Hocam merhaba ben Gizem tm öğrencisiyim,sınavda istediğim puanları alamadım.Ygs3 242,ygs4228,ygs5 224 ve ygs6 202.LYS3 VE LYS4 e girmeyi düşünüyorum.Çünkü matematiğime hiç güvenemiyorum.Sizce bir EA öğrencisi olarak böyle mi yapmalıyım,bir de türkçe öğretmenliği yada halkla ilişkiler için kaç net yapmam gerekir?Yardımcı olursanız çok sevinirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EN DÜŞÜK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İÇİN 130 CİVARINDA NET YAPMALISIN. EN DÜŞÜK HALKLA İLİŞKİLER İÇİN 70 NET YETERLİ OLUR

      Sil
    2. Çok teşekkürler hocam:)

      Sil
  5. Hocam Merhabalar, Ben geçen yıl mezun oldum ama tercih yapmadım. O yüzden okul puanım duruyor. 2014 ygs sınavı YGS-3 puan türünden sıralamam 200 binlerde puanım ise 302 puan. Okul puanım 77,27 yani 47 puan geliyor. Istanbul Üniversitesi Ingiliz Dili ve edebiyatı için lys-5'ten kaç net yapmam gerek ? -Büşra.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İSTNBUL 457 PUANLA ALMIŞ. EN AZ 70 NET CİVARI YAPMALISIN

      Sil
    2. Çok teşekkürler hocam

      Sil
  6. Mrb hocam ben Pınar.
    Ygs3 puanim 235.50791
    Ygs4 puanim 225.93106
    Diploma puanim 66.40.
    Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü gelir mi? Ve 4 yllk bölümlerdn hangi bölümler gelir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YUKARIDAKİ YAZIYI DİKKATLİ OKURSAN OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİNİN YGS-5 PUANIYLA ALDIĞINI GÖRECEKSİN

      Sil
  7. hocam ben selin meslek lisesi çocuk gelişimi mezunuyum.Bursa uludağ üni.2 yıllık tercih etmek istiyorum puanları 406 acaba bu puanın yarısı alınarak mı hesaplanıyor yardımcı olurmusunuz?

    YanıtlaSil

LÜTFEN YORUMLARA ADINIZI YAZINIZ.AKSİ TAKDİRDE SORULARINIZA CEVAP YAZILMAYACAKTIR

YGS-LYS SORGULAMA