Üst Slider

» » » Halkla İlişkiler Bölümünü Kazanmak İçin YGS ve LYS’de Kaç Net Yapmak Gerekir?

Sözel alanda özel sektöre yönelik en önemli bölümlerin başında halkla ilişkiler gelmektedir. İş bulmanın kolaylaşması için iyi bir üniversitede okumak şart. Tabi yabancı dil bilmek, girişken olmak ve kişisel tecrübe de en önemli kıstasların başında geliyor. Halkla İlişkiler ve tanıtım ile Halkla İlişkiler ve Reklamcılık adıyla kılavuzlarda 2 ayrı bölüm şeklinde yer almaktadır. Bunun dışında 2 yıllık ve açıköğretim halkla ilişkiler bölümleri de bulunmaktadır.

TS-1 puan türünde öğrenci alan Halkla İlişkiler bölümü için YGS'de türkçe ve sosyal, LYS'de LYS-3 testinde yer alan edebiyat ve coğrafya ile LYS-4'te  yer alan tarih,coğrafya,felsefe ve din kültürü testlerini yapmak gerekir. Devlet üniversitelerinde en yüksek puan 392 ile Anadolu Üniversitesi, en düşük 238 puanla Cumhuriyet üniversitesine ait.

Şimdi en yüksek ve en düşük puana göre yaklaşık kaç net yapmak gerektiğini hesaplayalım. Okul puanını da 45 olarak alıyoruz:

Anadolu Üniversitesi TS-1 392 puan için:
YGS: 
Türkçe:          30
Matematik:      5
Sosyal:           25

LYS
LYS-3
Edebiyat:      40
Coğrafya      15

LYS-4
Tarih:               35
Coğrafya:        5
Felsefe:           20
Din Kültürü:     5

Cumhuriyet Üniversitesi İÖ TS-1 238 puan için:
YGS: 
Türkçe:          20
Matematik:      0
Sosyal:           15

LYS
LYS-3
Edebiyat:      10
Coğrafya       5

LYS-4
Tarih:               10
Coğrafya:          5
Felsefe:             5
Din Kültürü:     5

İŞ OLANAKLARI
Halkla ilişkiler ve tanıtım elemanı kamu ve özel kurum ve kuruluşlarda görev yapabilirler. Özellikle özel sektörde hemen hemen tüm büyük şirketlerin halkla ilişkiler birimi vardır. Kendisini iyi yetiştirmiş ve en az bir yabancı dili iyi derecede bilen bir “Halkla İlişkiler ve Tanıtım Elemanı” geniş iş olanaklarına sahiptir.

“Halkla İlişkiler ve Tanıtım” ile “Halkla İlişkiler” bölümleri mezunlarından, Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programını veya Milli Eğitim Bakanlığı Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) işbirliği ile açılan / açılacak Pedagojik Formasyon Programını başarı ile tamamlayanlar, lise ve dengi okullarda Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Öğretmeni olarak çalışabilirler.

 BURHAN DEMİR/ ÜNİVERSİTE YOLUNDA DEV ADIMLAR

okulsoru

«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

5 yorum:

  1. Merhaba hocam ismim Rümeysa ygs3 puanım 271 halkla ilişkiler ve yanııtım istiyorm.İstediğim üniversite 347 puanla alıyor lys den kaç net yapmam gerekir? teşkkür ediyorm şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HERHALDE TS-1 PUAN TÜRÜNÜ DÜŞÜNÜYORSUN. 347 PUAN İÇİN YAKLAŞIK 100 NET YAPMALISIN

      Sil
  2. Merhaba hocam Emine ben bende halka ilişkiler dusunuyorum açık öğretim okursam benim icin örgun egitime gore cok eksim olur mu bir de kac puan almam gerekir lys den cevabinizi bekliyorum tesekkurler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EMİNE:
      Yukarıda yaklaşık netler verilmiş durumda. Halkla ilişkilerin iş alanı özel sektörde olduğu için örgün eğitimde okumanı tavsiye ederim. Çünkü kendini yetirştirmen ve iş bulmanda daha etkili olur.

      Sil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

LÜTFEN YORUMLARA ADINIZI YAZINIZ.AKSİ TAKDİRDE SORULARINIZA CEVAP YAZILMAYACAKTIR

YGS-LYS SORGULAMA