Üst Slider

» » YGS SONUÇLARINA GÖRE SAYISAL ALANDA HANGİ BÖLÜM İÇİN KAÇ NET GEREKİR?

Adaylar artık büyük bir hızla LYS'ye hazırlanırken en çok merak ettikleri konuların başında istediği bölüm için kaç net yapmaları gerektiğidir. Siz değerli takipçilerimizi aydınlatmak için bize gelen sorulardan yola çıkarak YGS sonuçlarına göre sayısal alanda hangi bölüm kaç net gerektiğini hesaplamaktır. Öncelikler LYS sayısal alan hakkında bilgi verelim:

 2013 LYS SAYISAL KONULARI VE YAPILMASI GEREKEN NET SAYILARI
 
LYS 1 - MF- TM
-Matematik : 50 Soru, 75 dakika
-Geometri : 30 Soru, 60 dakika
-Analitik Geometri
Notlar:
1) Matematik ve Geometri testleri için ayrı Soru Kitapçıkları kullanılacaktır.
2) Cevap Kağıdıiki test için ortak olacaktır.
3) Geometri testindeki sorularının 8 tanesi Analitik Geometri sorusu olacaktır.

LYS 2 - MF (Matematik -Fen) Sayısal
-Fizik : 30 Soru, 45 dakika
-Kimya : 30 Soru, 45 dakika
-Biyoloji : 30 Soru, 45 dakika
Notlar:
1) Fizik, Kimya ve Biyoloji testleri için ayrıSoru Kitapçıkları kullanılacaktır
2) Cevap Kağıdı üç test için ortak olacaktır.

Okul Puanı belirtmeyen adaylar için okul puanını 45 olarak aldık
SORU-1: ben murat ygs puanım 456, 6bin civarı oldum, itü endüstri mühendisliği ingilizce için yapmam gereken lys netlerini söyler misiniz ?
CEVAP: İTÜ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ 500 PUAN. 130 CİVARINDA NET YAPARSAN YERLEŞİRSİN

SORU-2:  merhaba hocam ben furkan.. ygs netlerim şu şekilde türkçe:31,5- matematik: 31,25- fen:26,5- sosyal:22,25... ygs2 puanım 388 sıralamam 42bin... okul puanım yüz üzerinden 70-75 arası.. eczacılık için kaç net gerekir şimdiden teşekkür ederim.
CEVAP:  EN DÜŞÜK ECZACILIK 455 PUAN. OKULDAN SANA 42-45 ARASI PUAN GELİR. KAZANMAK İÇİN 125-130 CİVARI NET YAPMAN LAZIM

SORU-3: merhaba hocam ben hakan YGS puanım 350 sıralamam ise 77.000 marmara makine üniv. istiyorum lys de kac net yapmalıyım
CEVAP:  MARMARA MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ 419 PUAN. YAKLAŞIK 125 CİVARI NET YAPMALSIN

SORU-4:hocam, ygs de 366 yaptım, okul puanım 100 üzerinden 92.odtü makine kazanma olasılıgım var mı? varsa kaç net yapmam lazım?  teşekkürler. Mehmet
CEVAP: ODTÜ 494 PUANLA ALMIŞ. 160 CİVARINDA NET YAPMALISIN

SORU-5:Merhaba Oğlumun adı onur.. ygs puanı 425..İTÜ elektrik-elektronik mühendisliği bölümüne girebilmesi için LYS de kaç net yapmalıdır.Teşekkürler..
CEVAP:İTÜ DA ELEKTRİK MÜHENDİSLİĞİ VAR. PUANI 471. YAKLAŞIK OLARAK 140-150 ARASI NET YAPMALI
 

okulsoru

«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

177 yorum:

  1. ADIM BANU YGS 1 PUANIM 375 YÜZDELİK DİLİMİM YGS1 54000 YGS 2 53000.TIP FAKULTESİ İSTİYORUM DEVLET ÜNİVERSİTESİNDE KATÜ KOCATEPE VB TIP FAKULTELERİ İÇİN KAÇ NET YAPMAM GEREKİR.OKUL PUANIM 80-85 CİVARINDA.TEŞELLÜRLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KATÜ 487 KOCATEPE 499 PUANLA ALMIŞ. KAZANMAN İÇİN FULE YAKIN YAPMAN LAZIM

      Sil
  2. Merhaba hocam ismim elif. Ygs de 431 yaptım sıralamam 15 bin. Okul puanım 46. Trakya tıp a girebilmek için lys de en az kaç net yapmalıyım? Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TRAKYA TIP 489 PUANLA ALMIŞ. BUNUN İÇİN 150-155 NET YAPMALSIN

      Sil
  3. Hocam ygs1 puanım 200. okul puanım 75 ,Lys de baraj söz konusu diolar ve geçemezsen lys puanın hesaplanmaz MF puanımın hesaplanması için kaç net yapmam gerkiyo.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. LYS DE 180 BARAJI İÇİN TOPLAMDA 30 NET YAPMALSIN

      Sil
  4. Merhaba Burhan Hocam.Ben İsmail.YGS 1-2-3-4-5-6 puanlarım sırası ile 176-170-238-210-205-205 vb.
    Şimdi barajı (TM den) 180 ve üzeri ile geçersem MF puanlarımdan da geçmiş oluyormuyum yoksa MF den de 180 i geçmemmi lazım?
    Bana MF 190-200 arası bir puan yetiyor.TM den de 240-270 arası puan yetecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HERHANGİ BİR PUAN TÜRÜNDE 180 PUANI GEÇTİĞİNDE LYSYE GİREBİLİRSİN. ANCAK LYS VE YGS PUANIN TOPLAMI 180 INI BULMADAN TERCİH YAPAMAZSIN. MF DE 190 PUAN İÇİN LYS DE 50 CİVARINDA NET YAPMALSIN

      Sil
  5. Merhaba hocam ben aylin.

    Ygs2 sıralamam 50 bin geldi puanım 375. aksilik oldu yetiştiremedim çokda telaş yaptım. Tıp için çalışıcam olmadı diş hekimliği. ama bana olabilme ihtimalini söyler misin ( tıpın ve diş hekimliğinin )? kaç net yapmam lazım.?

    Çok TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EN DÜŞÜK TIP 480 PUANDA,DİŞ HEKİMLİĞİ 467 PUANDA. KAZANMAK İÇİN FULE YAKIN YAPMAN GEREKİR

      Sil
  6. hocam ben elif ygs 2 hampuanım 280 sıralamam 157016 k.maraşta yaşıyorum sütçü imam üniversitesi ebelik istiyorum sizce gelirmi?açık öğretim lisesinde okuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SÜTÇÜ İMAM EBELİK 313 PUANLA ALMIŞ. GELME OLASLIĞI YÜKSEK GÖRÜNÜYOR. YALNIZ SAĞLIK MESLEK LİSELERİ BU KONUDA AVANTAJLI

      Sil
  7. Merhaba hocam ismim Onur. Ygs1 puanım 380.Sıralamam 50bin. Ege üniversitesi diş fakültesi ve ege üniversitesi eczacılık fakültesi için lysde kaç net yapmalıyım? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EGE DİŞ 478 ECZACILIK 460 PUANLA ALMIŞ. ECZACILIK İÇİN YAKLAŞIK 160 NET DİŞ İÇİN FULE YAKIN YAPMALSIN

      Sil
  8. İsmail-Sayın hocam 50 net çok değilmi?
    İkincisi LYS ye girebiliyorum tamam ama TM puan türünden 180 ve üzeri puan gelirse MF den tercih yapabiliyormuyum yoksa MF den de 180 ve üzeri puan almam gerekir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 180 İÇİN YAKLAŞIK O CİVARDA YAPMALSIN. YGS+LYS 180 PUAN OLURSA 4 YILLIK BÖLÜM TERCİH EDEBİLİRSİN

      Sil
  9. Hocam ben aylin gene.

    FULE YAKIN DERKEN ? kİMYA VE BİYOLOJİM İYİ. bunları full çeksem ( KATSAYILARI MF3 İÇİN YÜKSEK Ya) mesela 170 soru üzerinden kaç net yapmam lazım. nolur cevap veirn hocam. Yardımınız ve ilginiz için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İSTEDİĞİN BÖLÜMLER İÇİN YGS PUANIN AZ. BUNUN İÇİN 160 NETİN ÜSTÜNE ÇIKMALSIN. YA DA 440-450 PUANLIK BÖLÜMLERİ TERCİH ETMELİSİN

      Sil
  10. Adım Ali Hocam YGS 6 puanım 222 ve sıralamam 539 bin bilkent üniversitesi işletme bilgi yönetimi %50 burslu yazmak istiyorum.Geçen yıl açıköğretim yazdığım için okul puanım yarı yarıya düşecek ve toplamda tahminen 245-250 arası puanım olacak sizce kazanma şansım nedir.Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BİLKENT GEÇEN YIL 2010 PUANLA ALMIŞ. BU YÜZDEN KAZANIRSIN

      Sil
  11. LÜTFEN CEVAP VERİN SÜREKLİ YAZIYORUM 80.000 LERDEYİM PUAN 344 ECZACILIK YADA DİYETETİK İÇİNHİÇ Mİ ŞANSIM YOK NE YAPMALIYIM BEN SEVİL

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ECZACILIK VE DİYETETİK İÇİN YAKLAŞIK OLARAK 155-160 NET YAPMALSIN

      Sil
  12. Hasan-Slm Hocam Ygs 1 im 149 Puan Tabiki Herhangi Bİrinden Geçtim 180 Ve Üstü Aldım Ben Lys Mf4 Te Barajı Geçmek İçin Ortalama Kaç Net Yapmam Gerekir.Ve Ts2 Puanı Hesaplanırken Hangi Ygs Türünün Oratalaması Alınır Teşşekürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TS-2 PUANI İÇİN YGS-3 VE YGS-4 PUANI ALINIR. MF-4 PUAN TÜRÜNDE 180 PUAN İÇİN 50 CİVARINDA NET YAPMAN LAZIM

      Sil
  13. hocam merhaba ygs 5 puanim 361 ve ben sakarya okul öncesi öğretmenliği istiyorum acaba girebilirmiyim
    Melek - Sakarya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SAKARYA GEÇEN YIL 379 VE İÖ 354 PUANLA ALMIŞ. BUNA GÖRE PUANIN YETER

      Sil
  14. Hocam tekrardan selamlar inşallah kazanırım fakat bu yıl Bilkent %50 burslu işletme bilgi yönetimi kontenjanı 90 kişiden 45 kişiye düşmüş benimde puanım okul puanı ile beraber 245-250 arası ve başarı sıram 539 bin.kontenjan düşmesinden dolayı puanlar çok yükselir mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KONTENJAN DÜŞMESİ PUANLARI ETKİLER. YÜKSELMESİNE NEDEN OLUR. AMA GEÇEN YILA GÖRE SEN 30 PUAN DAHA FAZLA ALMIŞSIN. 30 PUAN KADAR DA YÜKSELECEĞİNİ SANMIYORUM

      Sil
  15. Hocam ben aylin gene. 440 yada 450 lik bölüm tercih etmemmi söylemişsiniz. Eczacılık için minumum kaç net yapmam lazım ( tabii gene 160 neti zorlayacağım dediğiniz gibi. bende öyle hesaplamıştım siz deyince iyice oturdu kafama zor ama imkansız olmasa gerek) Çok Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KAZANMAN İMKANSZI DEĞİL AMA ZOR. BİR ÇOK ÖĞRENCİ MF-3 PUANIYLA TERCİH YAPMAYI DÜŞÜNDÜĞÜ İÇİN PUANLARI GENELDE YÜKSELİYOR. BU YÜZDEN 160 NETİN ÜZERİNE ÇIKIP BEKLEMEDLİSİN.ECZACILIK EN DÜŞÜK 455 PUANLA ALMIŞ. 140-150 ARASI NET YETERLİ.

      Sil
  16. Hocam Ben Onur YGS1 453 YGS 2 458 İTÜ İNŞAAT İÇİN LYS DE NE YAPMAM GEREKİYOR
    OKULDAN 45 PUAN GELECEK TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İTÜ İNŞAAT 470 PUANLA ALMIŞ. YAKLAŞIK 140 NET YAPMALISIN

      Sil
  17. Merhaba hocam benim adim selin 4O2 puan aldim.Yeditepe tam burslu fizyoterapi istiyorum.Lys de kac net yapmam gerek?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YEDİTEPE TAM BURSLU FTR 466 PUAN. BUNUN İÇİN YAKLAŞIK 135-140 NET YAPMALSIN

      Sil
  18. Merhaba admin ben serap sayfandaki azinliktan biriyim hataa durumu farkli biriyim :) memurum ve bu sene (uzun bir aradan sonra) ilk kez sinava girdim... Hedefim ziraat muhendisligi ama sinav sistemi ile ilgili pek bilgim yok hedefim suleyman demirel univ. Tarim ekonomisi puanlarim ygs-5 puanim 249.24 siralamam 490969....... Ygs-6 puanim 213.125 siralamam 618951..... Lys icin sansim nedir yani netlerim kac olmali yada bu bolumu kazanma sansim % kac? Bilgilendirirsen cok ama cok sevinirim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SÜLEYMAN DEMİREL TARIM EKONIMİSİ TM-1 258 PUANLA ALMIŞ. YAKLAŞIK LYS DE 55-60 NET YAPARSAN KAZANIRSIN. KAZANMA OLASLIĞIN OLDUKÇA YÜKSEK

      Sil
    2. Tesekur ederim...

      Sil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ İNŞAAT GEÇEN YIL KONTENJANLARI DOLDURAMASIŞ. 180 BARAJINI GEÇSEN YETERLİ. YAKLAŞIK 25-30 NET YAPARSAN BARAJI GEÇERSİN

      Sil
    2. Teşşekür ederim...

      Sil
  20. merhaba benim ygs 1 170 bin ygs 160 bin ve puanım 275 285 . lysde sıralamama ve puanıma ne kadar etkisi olur ygs puanımın ?

    YanıtlaSil
  21. Merhaba hocam VİLDAN ben.bişey soracaktım.ben YGS-2 de 100 bininciyim.ve mf4ten tercih yapmak istiyorum nasip olursa.ve hedefim lys ile 50binde olmak.bunun için sizce kaç net yapmam lazım LYSde ?yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YGS PUANLARINIZ VE HANGİ PUAN TÜRÜNDE 50 BİNE GİRMENİZ GEREKTİĞİNİ YAZARSANIZ YARDIM EDEBİLİRSİM

      Sil
    2. YGS2 puanım 325.MF-4ten 50 bine girmek istiyorum.özellikle inşaat mühendisliği okuyabilmek için.

      Sil
    3. İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ 50 BİN SIRALAMASI GEÇEN YIL YAKLAŞIK 405 PUAN DENK GELMİŞ. BUNUN İÇİN YAKLAŞIK 130 NET YAPMALSIN

      Sil
  22. merhaba ben esra .. ygs1 266 ygs 2 260 ygs3 284 çukurova biyoloji istiyorum lys den kaç net yapmam gerekıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇUKUROVA BİYOLOJİ GEÇEN KONTENJANINI DOLDURAMAMIŞ. YAKLAŞIK 50 NETLE YERLEŞİRSİN

      Sil
  23. merhaba hocam ben meltem bende çukurova biyoloji istiyorum puanlarımda şöyle 1-224 2-218 3-242 4-222 5-247 6-245 lys den kaç net yapmam gerekıyor sımdıden tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇUKUROVA BİYOLOJİ GEÇEN YIL KONTENJANINI DOLDURAMADI. AZ NET YAPARAK DA KAZANABİLİRSİN

      Sil
  24. merhabe hocam ben asu ygs1 ve 2 de 50 bın cıvarındayım ıstediğim bölum ankara unıversitesi eczacılık yada ankarada bilgisayar muhendıslıgı ıstıyorum.lys sınavında derslerden kaçar net yapmam gerekiyor. sımdıden cok tsekkur ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ANKARA ÜNİVERSİTESİNİN GEÇEN YILKİ SIRALAMASI 20 BİN. SIRALAMAN ÇOK UZAK GÖRÜNMÜYOR. ANCAK HERSAPLAMA YAPMAK İÇİN YGS PUANLARINI BİLMEK ŞART

      Sil
  25. hocam ben meltem rıca etsem ılgılenebılır mısınız ygs 2-218 gümüşhane laborantlık gelır mı tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÜMÜŞHANE LABORANTLIK EN DÜŞÜK 205 PUANLA ALMIŞ. YERLEŞME ŞANSIN VAR

      Sil
  26. merhaba hocam ben özlem sosyal hizmetler bölümü ( ıkı yıllık )sadece yalova da mı var acaba

    YanıtlaSil
  27. ben özlem ygs 5 287 yapıyor yerleşe şansım var mı ve öncelıklı olanlar var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÖNCELİKLE SINAVSIZ GEÇİŞLE ÖĞRENCİ ALIYOR. 2012 yerleşme önceliklerinde yer alan bilgilere göre dışarıdan Kız Teknik Lise mezunu öğrencisi almış

      Sil
    2. tesekkur ederım hocM ILGILENDIGINIZ Icın sag olun

      Sil
  28. mrb hocam kolay gelsin ben ela ygs en yuksek puanım ygs3 219 herhangı bır bolum gelır mı bana. şimdiden tşk ederim iyi çalışmalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YGA PUANIN FENA DEĞİL. EĞER LYS DE 100-120 NET YAPARSAN SOSYAL BİLGİLER VEYA TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ KAZANABİLİRSİN

      Sil
    2. tşk ederim hocam pekı 2yıllık hangı bolum weya bölumler olabılır

      Sil
  29. hocam ben ergin ygs puanm 220 en yuksek oda ygs3 ıkı yıllık hangı bolumlerı tercuh edebılırım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SÖZEL ALANDA TERCİH EDİLEBİLECEK EN İYİ BÖLÜM HALKLA İLİŞKİLER.

      Sil
  30. hocM ben ada rica etsem cevap verebılır mısnız sızden cevap beklıyorum sımdıden tesekkur ederım

    YanıtlaSil
  31. Merhaba hocam ben tufan ygs 2 puanım 420 sıralama 20 bin eczacılık için lysde kaç net yapmam gerekir?Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en düşük eczacılık 455 puanla almış. bunun için yaklaşık 130 net yapmalısın

      Sil
  32. merhaba hocam ben ygs 2 puanım 402 çukurova diş için kaç net yapmam lazım?

    YanıtlaSil
  33. hocam rıca etsem cevap verebılır mısınız ben ada dersh. gıtm ıyorum sadece yardım alabılıyorum o yuzden tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇIKUROVA DİŞ HEKİMLİĞİ 475 PUANLA ALMIŞ. YAKLAŞIK 160 NET YAPMALISIN

      Sil
  34. ÜNİVERSİTE YOLUNDA SORULARINIZA CEVAP VERİRKEN EN ÖENMLİ KISATASIMNIZ ADINIZI YAZMANIZ VE SORULARINIZN ANLAŞIŞILIR OLMASIDIR. BU YÜZDEN ADINI YAZMAYAN TAKİPÇİLERİMİZE CEVAP VERMİYOUZ

    YanıtlaSil
  35. hocam ben ada sorumu yazmıstım ama tekrarlayım gumushane ya da aydın laborantlık ıstıyorum (ya da baska sehırde olabılır mesela erzurum gıbı .. )ygs 2 218 dıploma notum 71.50 .. laborantlıkta saglık meslek cıkıslılılar mı on planda yoksa benmde yerlesme sansım var mı ben devlet lısesı mezunuyum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SAĞLIKLA İLGİLİ BÖLÜMLERDE SAĞLIK MESLEK LİSELERİ ÖNCELİKLE HAKKA SAHİP OLDUĞU İÇİN DÜZ LİSEDEN GİRMEK ÇOK ZOR. HATTA İMKANSIZ YAKIN

      Sil
  36. Ismım Feyza Caglar. uzun zamandır cevap bekliyorum sızden ama henüz bı cevap alabılmıs degılım. YGS-1: 308.86879 SIRALAMAMAM: 128.698 YGS-2: 302.30772 SIRALAMAM: 123.856 mimarlık ıcın kac net yapmam gerekıyo acaba.? oncelıklı unıversıte tercıhım KATU. cevabınızı beklıcem hocam sımdıden teşekkürler. okul dıploma notum ıse 75 cıvarnda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KATÜ MİMARLIK 433 PUANLA ALMIŞ. OKULDAN 45 PUAN GELECEK. KAZANABİLMEN İÇİN 150 NET YAPMALISIN

      Sil
    2. en dusuk mimarlık suan ıcın Yozgat sanırım. orası ıcın kac nete ıhtıyacım var.? sımdıden teşekkürler hocam.

      Sil
    3. BZOK ÜNİVERSİTESİ 414 PUANLA ALMIŞ. BUNA GÖRE DE 135 CİVARI NET GEREKİR

      Sil
    4. Cok tesekkur ederım hocam ılgınızden oturu. son bırsey daha sorucaktım ben sıze, tokat gop unıversıtesınde bu sene mimarlık açılacak denıldı. sanırsam rektör atamalarına kadar kesınlesmıs. bu ve bu tıp yenı acılan bolumlerın puanları eskıden var olan bölümlere gore dahamı dusuk olur sızce.?

      Sil
    5. BÖLÜMLERİN PUANLARI TERCİH EDİLME DURUMUNA GÖRE BELİRLERNİR. YENİ AÇILMIŞ BİR BÖLÜM İÇİN AYNI DEĞERDE VEYA YAKIN YERDEKİ BİR ÜNİVERSİTENİN PUANINA BAKARAK FİKİR SAHİBİ OLABİLİRSİN

      Sil
  37. hocam ben betül ygs 2 den 319 puan aldım sıralamam 103 binlerde hemşirelik istiyorum lys den kaç net yapmam gerekir bir de ygs puanıyla hemşirelik okumam imkansızmı ? şimdiden çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YGS-2 PUANIYLA ÖĞRENCİ ALAN BÖLÜMLER İÇİN PUANIN YETERLİ

      Sil
    2. hocam ben betül düz liseyim yinede ygs ile hemşirelik bölümü okuyabilirmiyim

      Sil
    3. YETERLİ PUAN ALDIĞIN SÜRECE HERHANGİ BİR ENGEL YOK

      Sil
  38. Merhaba hocam ben sinem. ygs 1 puanım 200 sıralamam 800. lys mf4 puanımı 287 sıralamamı 140. yapmak için kaç net gerekir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BUNUN İÇİN YAKLAŞIK 75-80 NET YAPMALISIN

      Sil
    2. öyle yapsam beykent üniversitesi inşaat mühendisliği %25 bursluya girebilir miyim ? 2.sorumda fizik yapmasam onun yerine matematik geometriden daha fazla net yapsam yinede sıralamam ve puanım böyle gelir mi ? iki sorumuda yanıtlarsanız çok sevinirim ..

      Sil
    3. BEYKENTİN PUANI ZATEN 287. MATEMATİK YAPSAN DA OLUR

      Sil
  39. Merhaba ben Dere. Ygs puanım 443 okuldan eklenecek puanım 52 bilkent bilgisayar mühendisliği için lysde yaklaşık kaç net yapmalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BİLKENTİN BURSLU VEYA BURSSUZ BÖLÜMLERİNDEN HANGİSİNİ İSTİYORSUN?

      Sil
    2. Ben Dere burslu bilgisayar mühendisliğini istiyorum

      Sil
    3. BİLKENT TAM BURSLU BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ 514 PUAN. BUNUN İÇİN 155 CİVARINDA NET YAPMALISIN

      Sil
  40. hocam ben aysu ygs3 219 en yuksek puanım hangı bolumun gelme sansı var ıkı yıllık weya dort yıllık? tşk ederım şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ASLINDA SORUNU YANLIŞ YERE YAZMIŞSIN. SÖZEL ALANDA ANCAK LYS DE 120 NETİN ÜZERİNDE ÇIKARSAN DOĞRU DÜZGÜN BİR BÖLÜM KAZANIRSIN

      Sil
  41. merhaba hocam ben tuba.ygs puanım 415.sıralamam 24 bin.diplama notum 87.sanırım okuldan yaklaşık 52 puan geliyor.benim lysde tıp eczacılık ve beslenme diyetetik bölümleri kazanabilmem için yapmam gereken netleri ayrı ayrı yazarmısınız lütfen rica edersem.buarada sadece devlet ünvertesi düsünüyrm.çok teşekkür ediyrm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EN DÜŞÜK TIP 480 PUAN. BUNUN İÇİN YAKLAŞIK 155 NET YAPMALISIN. RCAZICILIK İÇİN 140 NET YETERLİ OLUR

      Sil
  42. Hocam mrb ben rabia ygs1 ve ygs2 Den baraji gecemedim diger puanimlarim 220 lerde ben nevsehir universitesi feofizik muhendisligini istiyorum lysde kac net yapmam gerekiyor ve toplam net sayimi Lys2Den mi yapmam gerekiyo yoksa edebiyat flnda dahilmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÖNCELİKLE HESAPLAMA YAPABİLMEMİZ İÇİN YGS-1 VE YGS-2 PUANLARINI YAZMALISIN. SAYISAL PUANI İÇİN LYS-1 VE LYS-2 TESTLERİNİ YAPMALISIN

      Sil
  43. Hocam mrb ben rabia ygs1 Puanm 173 ygs2 puanim 171 nevsehir universitesi feofizik muhendisligi icin kac net yapmam gerek bu netlerim lys1 Ve lys2 denmi olmali Edebiyat cografya netlerim mf4 Puanimi etkilemiyormu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BARAJI GEÇERSEN NEVŞEHİR JEOFİZİKE YERLERŞİRSİN. BUNUN İÇİN DE 35 NET YAPMAN YETERLİ OLUR. SADECE SAYISAL ALANDAKİ PUANIN ALINACAK

      Sil
  44. hocam merhaba ismim ayşe. ygs 1 puanım 243 sıralama 288.613 ygs 2 puanım 219,72442 sıralama 343.569. ankara ziraat fakültesi istiyorum. lys de ortalama kaç net bana yeterli olur. (sanırım puanlar 200 ile 250 arası değişiyor ziraat bölümlerine göre) teşekkürler

    YanıtlaSil
  45. merhaba hocam benim ygs2 puanım 394 sıralamam 37bin okuldan yaklaşık 50 puan geliyor istanbulda bir fizyoterapi veya diş için lysde kaç net yapmalıyım?

    YanıtlaSil
  46. İSTANBULDA İSTEDİĞİN BÖLÜMLER 470 PUAN CİVARINDA BUNUN İÇİN 155-160 NET YAPMALISIN

    YanıtlaSil
  47. geçen sene öğrencilerin okuldan aldıkları obp puanları daha yüksekti bu sene biz daha az alacağız bu yüzden üniversitelerin taban puanlarının baya düşüceğini de hesaba katarsak yapmam gereken net 135 civarına düşer mi hocam çünkü ben ancak o kadar yapabiliyorum .s

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ANADOLU VE FEN LİSELERİ GİBİ BAŞARILI LİSELERİN OKUL PUANINDAN ETKİLENMELERİ SÖZKONUSU. OKUL PUANIN İYİ OLDUĞU İÇİN FAZLA ETKİLENMEZİSİN

      Sil
  48. Hocam merhaba ben Sevda.Ygs-1 puanım 384 sıralamam 47 bin.Acaba ktü mimarlık ve mühendislikler(1 veya 2.öğretim farketmez) için şansım nedir?

    Ayrıca mat 35,geo 15,fiz 10,kim 15,biyo 15 yapsam tahmininizce nerede olur sıralamam?

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  49. YAZDIĞIN NETLERE HAM PUANIN 347 OLUYOR. OKUL PUANIYLA BİRLİKTE 390 INI BULUYOR. BU PUANLA DA KATİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİNİ YAZABİLİRSİN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam okul puanım 49-50 puan arası demeyi unutmuşum.Ktü 1.öğretim inşaat tutabilir o zaman ?

      Sil
  50. İsmim Tuğçe. Hocam ben normalde sayısal öğrencisiyim ygs umduğum gibi geçmedi benimde diğer arkadaşlar gibi. 100binlerde bi sıralamam var fizik tedavi çok zor görünüyo çünkü lysde kendimi (az bi zaman kalmasına rağmen) yeterli hissetmiyorum. Çocukları çok seviyorum Ygs-5ten alan okul öncesi öğretmenliği düşünüyorum. simdi soruma gelecek olursam, Denizli Pamukkale üniversites(i.ö) 2011 yılında 73.200le kapatmış. 2012 yılına bakacak olursak 201.000e kadar gerilemiş.300,13269 puanla 217.772 bin ise sıralamam. 2011den 2012ye geçişte bu denli bi düşüş benim durumum için avantajmı sizce yani.? bu senede aynı şekilde bi düşüş bekliyormusunuz.? bu bölüme girme şansım nedir sizce.? cevabınızı bekleyeceğim. en kısa zamanda dönerseniz çok sevinirim şimdiden çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SEVGİLİ TUĞÇE
      GEÇEN YIL HEM OKUL PUANININ ETKİSİNİN AZALMAZI HEM DE SINAVLARIN ZOR OLMASI SIRALAMALARDA DÜŞÜŞLERE NEDEN OLDU. AYRICA OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİK SAYILARI DA ARTMIŞTI. BU YIL KYS SORULARINI GÖRMEDEN NET BİR ŞEY SÖYLEMEK ZOR. ANCAK BAZI BÖLÜMLER HARİÇ GEÇEN YILA GÖRE ÇOK BÜYÜK FARK OLMAYACAĞINI DÜŞÜNÜYORUM. PUANINI YAZSAYDIN DAHA İYİ CEVAP VEREBİLİRDİK. AYRICA YGS PUANIYLA TERCİH YAPILAN BÖLÜMLERDE OKUL PUANI EKLENDİĞİNDE FARKLAR ORTAYA ÇIKABİLİR

      Sil
  51. mrb hocam ben ayşegül ygs-1 puanım 212 ygs-2 puanım 203 okuldan sayısal için 36 puanım gerekiyor mf4 'tende 180 barajı geçmek istiyorum lys sınavında sadece matematiğe gircem barajı geçmek için kaç net yapmam gerekiyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 15 NET YAPMAN YETERLİ.

      Sil
    2. selam hocam öncelikle ilginiz için teşekkür ederim ben ayşegül matematikten 7.75 net yaptım geometridende 3 net yaptım 15 olmadı malesef barajı geçme durumum nasıl mf4'ten

      Sil
    3. MF-4 MAT AĞIRLIKLI OLDUĞU İÇİN NETLERİN YETERSİZ KALMIŞ. FENDE 10-15 NET CİVARI YAPMALISIN

      Sil
  52. merhaba hocam ben melih, 4 yıllık fakülte mezunuyum, önümüzdeki sene tekrar sınava giricem, ama değişiklikleri bilmiyorum, benim öğrenmek istediğim, ben liseden sözel bölüm mezunuyum, mf bölümünden tercih yaparsam puanım düşermi veya yeni bir uygulama varmı bununla ilgili, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ARTIK ALAN DİYE BİR SEY OLMADIĞI İÇİN HERHANGİ BİR ALANDA TERCİH YAPILDIĞINDA PUANLAR DÜŞMEZ

      Sil
  53. hocam ygs de 418 puan aldım lysede 30 mat 22 geo yaptım canm çok skldı diş hekimliğ yada eczaclk hayal mı olmuş hocam?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANINI SIKMA. KAYBEDİLEN BİR SEY YOK DAHA. ZATEN HERKASİN MATEMATİK SINAVI KÖTÜ GEÇTİ. ACZACILIK KAZANMA İHTİMALİN HALA YÜKSEK. 65-70 NET YAPARAK ACZACILIK KAZANABİLİRSİN

      Sil
  54. hocam merhaba ben eda ösym diploma puanlarının bugün açıklanacağını söylemişti ancak aday işlemleri sayfasında böyle bir bilgi konulmamış bu konu hakkında bir bilginiz var mı teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÖSYM HER ZAMAN DEDİĞİNİ ANINDA YAPAN BİR KURUM DEĞİL. BAZEN ÇOK ERKEN BAZEN ÇOK GEÇ YAPABİLİR. NASIL OLSA ENİNDE SONUNDA DUYURMAK ZORUNDA.

      Sil
  55. Merhaba ben Ceren Lise 3 öğrencisiyim ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği istiyorum bunun için ygs ve lysde hangi dersten tahmini kaç net yapmam lazım şimdiden teşekkür ederim kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YGS DE 125 NET CİVARI LYS DE 140 NET CİVARI YAPMALISIN

      Sil
  56. Merhaba ben tolga lise sonum itü elektrik mühendisliği taban puanı kaç,kontenjan sayısı kaç ve kaç net gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BURAK;
      Puanı 446, sıralaması 15200, kontenjanı 85. YGS de 100-110 net, LYS'de 120-130 net

      Sil
  57. merhaba hocam bendeniz ahmet ben istanbul üniversitesi işletme istiyorum fakat matematik yapmıyacam kazanabilirmiyim. lütfen cevap yazın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AHMET:
      İşletme TM alanaında olduğuna göre ve İstanbul üniveristesini istediğine göre matematik yapmadan kazanamazsın. Çok zor

      Sil
  58. mrb hocam 225 puan istyrm ygs-2 den sizce kaç net ve hangi dersleri yapmam gerekiyor şimdiden tşk ederim sadce ygs

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İNCİR:
      15 türkçe, 10 matematik, 5 sosyal, 11 fen

      Sil
  59. Merhaba hocam ben gökhan gencer kamuda çalışıyorum uzun zaman önce mezun oldum simdi mühendislik için sinava girmek istiyorum ygs matematigim ve turkcem iyidir lysdeki dersler şuan sıfır durumundayim TM çıkisliyim bana ygs ve lysde hangi derslerden kac net yaparsam jeoloji mühendisliğini kazanabilirim girmek istedigim il 250 puanla kapatmış ve mumkunse fizik biyoloji kimya olmayan bir öneri olsun :) yardimlariniz icin tskler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÖKHAN:
      Öncellikle bir kaç net olsa da fen yapmanı öneririm. YGS'de 25 türkçe 10 mat 15 sos LYS'de 20 mat 5 geo 1'er fen derslerinden yaparsan hedefine ulaşırsın

      Sil
  60. Hocam ben talha ben suanda lise 3 te okuyorum ve hemsilerik icin 325 puan yeterli diyorum(ygs 2ile) ama kac net yapacagimi bimiyorum beni bilgilendirirseniz sevinirim simdiden tesekkur edrrim

    YanıtlaSil
  61. Ben melisa 11. Sınıftayım. Ege Üniversite'si diş hekimliği ya da eczacılık için ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MELİSA:
      Diş hekimliği için YGS 110, LYS 130-140 NET
      Ezcacılık YGS 100, LYS 125 NET

      Sil
  62. Beyto Ugurlu, merhaba hocam mf4 180 barajını aşmak icin ygsde kac net yapmaliyiz tm çıkisliyim (fen yok:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEYTO:
      Her ikisinde de yaklaşık 30 ar net gerekir. Ama fenden hiç çözmezsen puanın eksik hesaplanır.

      Sil
    2. Beyto Uğurlu, tekrar merhaba hocam ygs mat 20 net ygs türkçe 25net ygs sos 25 net yaparsam lysde mat 1 geo 1 net yaparsam mf4 ten barajı geçip tercih yapma hakkım var mı ?

      Sil
    3. BEYTO:
      Sana uyarım mutlaka LYS fen testlerinden de en az 1 net yap. Eğer LYS fen çözmezsen puanın eksik hesaplanır

      Sil
  63. sevgili hocam Fatih Aygül hocam yaklaşık 2 hafta önce soru sordum gözden kaçmış sanırsam yayınlarsanız sevinirim. Hocam mf4 ten 190 almak için sadece ygs den yeterli neti alsam (türkçe matematik sosyal ) lysde mat ve geodan (puanın hesaplanması için) 1 er net yapsam yeter li olur mu? bu şekilde başvurabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. FATİH:
      Bu durumda YGS'den 70 net civarı yapman gerekir. Ama sana uyarım mutlaka LYS fen testlerinden de en az 1 net yap. Eğer LYS fen çözmezsen puanın eksik hesaplanır

      Sil
  64. Hocam ben eskısehır bılgısyar muhendıslıgı ıstıyorum ygs ve lys den hangı dersten kac net yapmalıyım okul puanım en az 40

    YanıtlaSil
  65. ben ahmet berk totik mersin eczacılık istiyorum yapmam gereken netler neler saygılarımı sunarım hocam

    YanıtlaSil
  66. hocam ben sergen totik çeaş anadolu lisesinde okuyorum mikrobiyoloji istiyorum okuldan 52 puan geliyor kaç puan almam gerek şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SERGEN:
      Üniversite farkı yok diyorsan ortalama ygs 60+ lys 70-80 net yeter.

      Sil
  67. Hocam ben Ferdı ben sıze farklı bişey sorucam izninizle. Ben inşaat istiyorum itü veya yıldız istiyordum ama olmassa hangi üniversitede okumam daha iyidir eğitim olanakları isim ve iş bulma olanakları bakımından
    Teşekkürler hocam iyi gunler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. FERDİ:
      Özel sektöre yönelik işlerde bazen üniversitenin adı önemli oluyor. Ama asıl önemli olan senin kendini yetiştirmendir. Bu yüzden hangi üniversite olursa olsun sen iyiysen her zaman iş bulursun. Mesela KATÜ'yü tercih edebilirsin.

      Sil
    2. Hocam karadeniz teknik üniversitesini soylediniz sanırım. Ben Trabzonda oturuyorum belkide o yüzdendir oraya pek ısınamadım liseden pek farkı olmayacagini düşünüyorum. Peki Anadolu Üniversitesi için ne düşünüyorsunuz yine insaat mühendisliği bölümü icin tabi.Tesekkurler simdiden

      Sil
    3. FERDİ:
      Şehir değiştirmek iyi gelebilir. Eskişehir öğrenci açısından iyi bir yer. Tercih etmeni öneririm.

      Sil
    4. Bende sizin gibi düşünmüştüm Teşekkürler hocam.Öğrenci açısından iyi bir şehirde özelde çalışmak istiyorum.Anadolu üniversitesinden mezun olmuş olmam teknik üniversitelerin çok gerisine atar mı beni sizce iş alımlarında? Birde geri düşmemek için ve kendimi bu meslekte geliştirebilmem için bir öneriniz var mı?

      Sil
    5. FERDİ;
      Şehir önemldir ama daha önemlisi kendini yetiştirmendir. Eğer mesleğinde iyi olursan üniversiteye bakmazlar. Girişken ol ve mesleki ingilizceyi öğren. Zaten teknik bilgileri üniversitede alırsın.

      Sil
    6. Çok saolun hocam.Peki üniversiteyi ingilizce okusam çok zorlanırmıyım? birde bana artısı olurmu

      Sil
    7. FERDİ:
      İngilizce okuman çok çok avantajlı olur. Zorlansan da eninde sonunda başarırsın.

      Sil
  68. Hocam ben ali ygs ortalama 415-425 puan yapsam itü makine için kaçar net gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ALİ;
      Yaklaşık 130 net civarında yapmalısın.

      Sil
  69. İyi aksamlar hocam ben Selahattin TM öğrencisiyim ygs 1-2 puanlarım 177-178 en yüksek puanım ygs 3 236 olursa lys2 ye de girip özelden mimarlığa gidebiliyormuyum ve bunun icin lysde toplam kaç net yapmam gerekiyor ? Tam ücretli bir üniversiteye giderdem sıralamam önemlimi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SELAHATTİN:
      Herhangi bir puan türünde barajı aşanlar diğer oturumlara da girerler. Ortalama özel bir üniversite için 70-80 net yapmalısın

      Sil
  70. hocam merhaba ben gökhan gencer ygs türkçe 29 dogru 10 yanlış matematik 10 dogru 2 yanlış sosyal 20 doğru 11 yanlış hocam 2 sorum olacak
    1. mf4 ten naraji gecip trrcih yapmam icin lys mat ve geo toplam kac net yapmaliyim
    2. sorum Elazığ çevre veya jeoloji bölüm için lys mat ve geo kacar ney gerekli 2 sorumuda cevaplarsaniz sevinirin kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÖKHAN:
      Fırat üniversitesi için yaklaşık 40-50 net yapman yeterli olur.

      Sil
  71. Cengiz YOLDAŞ iyi günler hocam Ygs Mat:9 net Sosyal: 17 net Türkçe:26 net lys biyo: 5 net olmak üzere lys mat+geo kaç net yaparsam barajı geçip tercih yapma hakkı elde etmiş olurum?(mf4)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alttaki yorumlar silinmiş ama benim soruma cevap vermemişssiniz öğretmenim?

      Sil
  72. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  73. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  74. Hocam ygs de ilk 10.000'e girip şifa üniversitesi tam burslu diş hekimliğini kazanmak için lys de kaç puan almamız gerekir ? Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  75. Mrb ben ygs1den 176, ygs2den 179 ygs3 den 203,ygs4den 194 ygs5den 196 ygs6dan 190 aldım çevre mühendisligi için kaç net yapmalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burhan Demir;
      yaklaşık 100 net

      Sil
  76. ygs1 204 lys barajı kac netle gecerim bide makina mühendisliği için kac net yapmam gerekiyor ünüversite ayrımı ok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adm ahmet sorumu cwplarsanz swnrm

      Sil
  77. Hocam ben ömer okuldan puan olarak rahatlıkla 50 puan gelecek benim itu insaat icin ygs lys de kacar net yapmam lazım ortalama bir şey söyler misiniz?

    YanıtlaSil
  78. 460 suan taban puan olarak gözüküyor?
    (Ömer)

    YanıtlaSil
  79. Merhaba iyi gunler hocam ben zeynep.ygs siralamam 52 bin.puanim 352.okul puanim 75.dokuz eylu mimarlik ve yildiz teknik mimarlik icin lys de hangi dersten kacar net yapmaliyim.Yardimci olursaniz sevinirim.simdiden tesekkurler.

    YanıtlaSil
  80. hocanın 1 dediği 1 dediğini tutmuyor ben bunun farkına vardım az incelerseniz aynı soruya farklı farklı cevaplar vermiş arada 5-10 net oynasa yine iyi öneğin; aynı soruya 2 farklı cevapta birine 20 net derken diğerine 50 net demiş 30 net aralıkla tahmin etmeyi herkes yapar saygılar arkadaşlar.

    YanıtlaSil
  81. Adım Cemre. Ygs den 320 puan aldim 86 bine girdim. Diyetisyenlik bölümü istiyorum en cok yeditepe ve marmara fakat diger ozel universiteler de olabilir %50 burslu en kötü ne olabilir kac yapmaliyim en az? Bu arada 47 puan ekleniyor okuldan.

    YanıtlaSil

LÜTFEN YORUMLARA ADINIZI YAZINIZ.AKSİ TAKDİRDE SORULARINIZA CEVAP YAZILMAYACAKTIR

YGS-LYS SORGULAMA